Dziwne buczenie i ciężki rozruch ciepłego silnika

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • koper009
    Rider
    • 2013
    • 282

    Dziwne buczenie i ciężki rozruch ciepłego silnika

    shu, w tym kraju nie uczą jak jeździć tylko jak zdać egzamin. A że na egzaminie masz instruktora i kamery, to jedziesz grzecznie, a potem jest jak jest :evil:
    180 powodów do uśmiechu - RS Batman
  • wolas
    Rider
    • 2011
    • 290

    #2
    Dziwne buczenie i ciężki rozruch ciepłego silnika

    witam
    od jakiegoś czasu w mojej octi pojawiło się dziwne buczenie, nie mogę tego zlokalizować, jakby też jakieś wibracje, wraz z tym pojawił się ciężki rozruch cieplego silnika, na zimnym ok,nie wiem co sie stało.

    Komentarz

    • Dafik88
      Ambiente
      • 2012
      • 177
      • Octavia II (1Z3)
      • BKD 2.0 TDI 140 KM

      #3
      Co do buczenia sprawdź czy napinacz paska wielorowkowego nie wibruje, poczytaj


      Buczenie występuje w trakcie jazdy, czy na postoju też? Co do rozruchu, wcześniej nie miałeś z tym problemów?
      Życie to nie je bajka, to je bitwa!

      Komentarz

      • wolas
        Rider
        • 2011
        • 290

        #4
        napinacz jest ok, niedawno wymieniałem ten siłowniczek, pierwsze co to właśnie jego sprawdziłem, problemów z rozruchem nie było nigdy, największe buczenie jest na postoju

        Komentarz

        • NuTiiiiii
          Ambiente
          • 2013
          • 117

          #5
          przejrzyj temat :

          Komentarz

          • wolas
            Rider
            • 2011
            • 290

            #6
            czytałem temat juz wcześniej, ale sądzę, że ciężki rozruch u mnie jest powiązany właśnie z tym buczeniem w silniku, ponieważ i jedno i drugie nastąpiło w tym samym czasie

            [ Dodano: Nie 17 Lut, 13 11:58 ]
            nie wiem jak jest w innych tdi bo nie mam jak sprawdzić, po zgaszeniu silnika po ok 2 sek słychać jakby sie jakaś klapka zamykała lub otwierała, nie wiem dokładnie, słychać takie puknięcie

            Komentarz

            • Dafik88
              Ambiente
              • 2012
              • 177
              • Octavia II (1Z3)
              • BKD 2.0 TDI 140 KM

              #7
              Zamieszczone przez wolas
              nie wiem jak jest w innych tdi bo nie mam jak sprawdzić, po zgaszeniu silnika po ok 2 sek słychać jakby sie jakaś klapka zamykała lub otwierała, nie wiem dokładnie, słychać takie puknięcie
              normalne, tak działa klapa gasząca. Podpinałeś może pod kompa?
              Życie to nie je bajka, to je bitwa!

              Komentarz

              • wolas
                Rider
                • 2011
                • 290

                #8
                tak, nic nie pokazało

                Komentarz

                • Dafik88
                  Ambiente
                  • 2012
                  • 177
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BKD 2.0 TDI 140 KM

                  #9
                  A to dziwne buczenie słychać tylko na wolnych obrotach?
                  Życie to nie je bajka, to je bitwa!

                  Komentarz

                  • andru123
                    Elegance
                    • 2010
                    • 783
                    • Toyota
                    • ATF 2.0 MPI 120 KM

                    #10
                    mialem buczenie w moim AGR ,napinacze, sprzeglo alternatora , 5 razy sprawdzany rozrzad, tlumiki , nawet poduszki silnika powymienialem i nic , dalej buczalo
                    koniec koncow sprzedalem , juz nie mialem cierpliwosci

                    a jesli chodzi o rozruch na cieplym to przy okazji zmiany programu i podnoszeniu mocy Tuner tez zrobil poprawki w soft
                    jest O1 RS 1.8T XENON
                    była O1 1.9 TDI AGR

                    Komentarz

                    • wolas
                      Rider
                      • 2011
                      • 290

                      #11
                      Panowie możecie mi wytłumaczyć trochę łopatologicznie jaki związek ma zużyty akumulator ewentualnie kiepski rozrusznik do ciężkiego odpalania ciepłego silnika. Nawet w czasie dużego mrozu octa z wielkim bólem przerzuci 2 razy i odpala, później kręci jak szalona i jest problem z odpaleniem

                      Komentarz

                      • alxxx
                        RS
                        • 2010
                        • 1823
                        • Octavia I (1U2)
                        • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                        #12
                        wolas, bo prędkość rozrusznika ma duże znaczenie, jak masz baterie słabą a do tego rozrusznik kulejący to co się dziwisz? a jak na Ciepłym nie pali to już wróżenie z fusów totalnie, może filtr paliwa do wymiany (głupie przypuszczenie) i wiele innych. Sam podejrzewam usterki nie znajdziesz. Ewentualnie grzebany soft był i skopany..
                        VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                        Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                        Komentarz

                        • andru123
                          Elegance
                          • 2010
                          • 783
                          • Toyota
                          • ATF 2.0 MPI 120 KM

                          #13
                          wpisz w wyszukiwarke rozruch ciepłego silnika , to znany temat wsrod posiadaczy TDI
                          po jakims czasie pojawia sie w kazdym problem z rozruchem na cieplo ,
                          tak naprawde polega to na tym żeby podawac paliwo w niższych obrotach poczatkowych
                          więc jak koledzy ci piszą ze sprawdz rozrusznik i aku , to wlasnei ma wplyw
                          jak auto jest zimne paliwo jest podawane wczesniej
                          jak jest rozgrzane , to pozniej , wiec albo moze rozrusznik slabo krecic , albo pompa niedomaga i trzeba do tunera podjechac zeby zrobil korekte w sofcie

                          tak bylo w moim poprzednim AGRze
                          jest O1 RS 1.8T XENON
                          była O1 1.9 TDI AGR

                          Komentarz

                          • dominik9420
                            L&K
                            • 2012
                            • 1136

                            #14
                            Rozumiem, że na zimno pali bez problemu?
                            Jeżeli na zimnym pali, a na ciepłym kręci, to wydaje mi się, że problem może być z pompą paliwa :?:
                            Na zimnym odpala dlatego, że dostaje dawkę rozruchową, a na ciepłym już nie i tu tkwi problem.
                            Weź kogoś do pomocy, odepnij rurę od IC i niech ktoś próbuje odpalić a Ty psiuknij plakiem w dolot.
                            Nie raz spotkałem się w TDi-ku jak ktoś miał założonego jakiegoś Box-a żeby oszukiwał kompa, tzn pokazywał dużo niższą temp silnika niż była normalnie i wtedy silnik dostawał dawkę rozruchową nawet na ciepłym.
                            Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
                            Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
                            Pozdrawiam i Szerokości!
                            Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ?
                            http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/

                            Komentarz

                            • przemek27281
                              Drive
                              • 2013
                              • 56

                              #15
                              zmieniona dawka paliwa- mialem tak u siebie

                              Komentarz

                              • wolas
                                Rider
                                • 2011
                                • 290

                                #16
                                dziś sprawdzałem w vagu
                                kąt wtrysku waha się- 45-49, tak wiem troszkę za mały
                                logowanie na kanale 12233 adaptacja kanał 01 - 2.4-2.6, value 32768
                                robiłem test, maks mogę ustawić 32968

                                jak ustawię mniej niż 32768 dawka się zwiększy?? będzie lepiej odpalał czy gorzej??
                                wartości zmieniamy w kanale 05 czy 01, za co odpowiadają te poszczególne kanały??

                                Komentarz

                                • dominik9420
                                  L&K
                                  • 2012
                                  • 1136

                                  #17
                                  Myślę, że zmiana dawki raczej nic nie da, bo pompa nie ma ciśnienia... Prosty powód. precyzyjne elementy są zużyte i pod wpływem temp. się kurczą
                                  A czy nie zauważyłeś gorszego przyśpieszania?
                                  BTW. gadałem dzisiaj ze znajomym i nasz temat zszedł na temat dieslowskich pomp.
                                  Stwierdził, że łatwo sprawdzić czy to pompa.
                                  Gasisz gorący silnik, polewasz powoli pompę zimną wodą(tak żeby się schłodziła) i jak odpali, to pompa do regeneracji
                                  albo podobo jest jakiś element który daje sygnał do immo i to może on jest sprawcą :idea:
                                  Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
                                  Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
                                  Pozdrawiam i Szerokości!
                                  Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ?
                                  http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/

                                  Komentarz

                                  • wolas
                                    Rider
                                    • 2011
                                    • 290

                                    #18
                                    dzisiaj jak sprawdzałem błędy to pokazał się 1176

                                    Komentarz

                                    • dominik9420
                                      L&K
                                      • 2012
                                      • 1136

                                      #19
                                      "błąd 1176 to błąd immobilajzera -
                                      Uszkodzona cewka czytająca lub któryś z przewodów immo
                                      Brakujący lub uszkodzony element elektroniczny w kluczyku zapłonu ( tzw transponder )
                                      Niedopasowany elektronicznie kluczyk do immo"
                                      Wzięte z neta.
                                      Błąd da się wykasować?
                                      czy wraca?
                                      Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
                                      Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
                                      Pozdrawiam i Szerokości!
                                      Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ?
                                      http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/

                                      Komentarz

                                      • wolas
                                        Rider
                                        • 2011
                                        • 290

                                        #20
                                        wykasowałem i na razie nie wraca, jakiś tydzień temu zapaliła sie kontrolka immo, ale przekręciłem kluczyk jeszcze raz i sie nie powtórzy

                                        Komentarz

                                        • Robson 16
                                          Classic
                                          • 2012
                                          • 28
                                          • Octavia III (5E3)
                                          • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                                          #21
                                          Kanał 05 odpowiada za dawkę rozruchową.Zwiększ dawkę na maxa i problem z rozruchem na ciepłym powinien zniknąć pod warunkiem że masz sprawną pompę.

                                          Komentarz

                                          • dominik9420
                                            L&K
                                            • 2012
                                            • 1136

                                            #22
                                            Robson 16, eh... ale dawkę rozruchową dostaje tylko na zimnym silniku...
                                            bo jakby na zimnym nie palił, to by coś to zmieniło
                                            Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
                                            Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
                                            Pozdrawiam i Szerokości!
                                            Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ?
                                            http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/

                                            Komentarz

                                            • Robson 16
                                              Classic
                                              • 2012
                                              • 28
                                              • Octavia III (5E3)
                                              • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                                              #23
                                              I na ciepłym jest ona za mała i dlatego się ją zwiększa lub poprawia mapy startowe.Robiłem np.Vw golf IV, Bora itp. i odpalały od strzała.

                                              Komentarz

                                              • dominik9420
                                                L&K
                                                • 2012
                                                • 1136

                                                #24
                                                Tylko kwestia sprawnej głowiczki bo jak jest już z bardzo zużyta, to z tego
                                                Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
                                                Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
                                                Pozdrawiam i Szerokości!
                                                Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ?
                                                http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/

                                                Komentarz

                                                • wolas
                                                  Rider
                                                  • 2011
                                                  • 290

                                                  #25
                                                  Czyli radzicie, ze jak aku ok rozrusznik ok to na kanale 05 ustawić max wartość??A za odpowiada kanał 01??

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...